Felanmälan
Felanmälan har öppet mellan kl 07.30 - 09.30, 0923-189 00 - välj felanmälan val 1.
Enklast gör du din felanmälan via Mina sidor. Där finns alla uppgifter färdigt ifyllda och du behöver bara beskriva felet.
Akut felanmälan övriga tider
Fel som inte kan vänta, telefonnummer 0923-189 00 val 1.
Akuta fel är till exempel:
Vatten som sprutar
Stopp i avlopp där vattenskada kan uppstå
Strömlöst i din lägenhet
Krossad glasruta med risk för personskada eller inbrott
Fönster som ej går att stänga som därvid påverkar trygghet och säkerhet eller vid kyla
Kyl/frys är ur funktion
När låset till din lägenhetsdörr eller garage, ej fungerar att låsa
Några tips om vad du själv kan kontrollera innan du kontaktar oss:
Strömlöst?
Kontrollera säkringarna i säkringsskåpet. Om du har automatsäkringar - vicka säkringen först neråt och sedan upp i uppfällt läge om säkringen löst ut. Prova gärna flera gånger för att vara säker på att det inte är där felet ligger.
Trasiga glödlampor
Lysrör, glimtändare och glödlampor (även i kyl, frys och spis) är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.
Problem i ett avlopp
Avloppsstopp i handfatet eller under badkaret är oftast lätt att åtgärda och ska i första hand rensas av hyresgästen.
Till sist…
Hjälp oss genom att ange namn, adress och telefonnummer och gärna också lägenhetsnummer. Vi behöver också veta om det finns djur i lägenheten och om vi har din tillåtelse att gå in med huvudnyckel.
Har du ingen inloggning till Mina sidor så kan du fylla i formuläret istället: formulär för felanmälan »
BOVÄRDAR
Allmänna frågor som gäller lägenheten, exempelvis måla om, tillval såsom diskmaskin etc ta kontakt med din bovärd, du når honom vardagar mellan kl 0930-1130, 1230-1530 på telefon 0923-189 00 val 3 och sedan val 1 för Anders, val 2 för Christer.